NOTÍCIES

La Central del Circ s’adhereix al manifest de les arts escèniques per aturar el genocidi a Palestina

La Central
2025

Cartell de l’artista Artur Galocha

La Central del Circ s’adhereix al manifest promogut pel sector de les arts escèniques de Catalunya, amb l’objectiu de denunciar el genocidi a Gaza. Aquesta iniciativa vol visibilitzar el rebuig de la comunitat artística davant de les violacions dels drets humans i expressar la solidaritat amb la població afectada.

A més de la lectura del manifest en diverses estrenes teatrals i equipaments culturals, s’han organitzat múltiples accions de protesta i sensibilització per conscienciar la societat sobre la situació crítica que es viu a Gaza.

Us compartim el manifest a continuació:

Manifest de les arts escèniques  per denunciar el genocidi a Gaza – 18 de setembre de 2025

El teatre és un espai de pau, de reflexió i de comunicació, un lloc per estar junts i juntes i compartir emocions. Però, entre altres coses, les arts escèniques també són un espai que serveix per parlar del que fa mal, de les injustícies, de les inquietuds, del que no hauria de passar, però que acaba passant.

Fem nostres les paraules de l’Almudena Ariza, periodista corresponsal a Gaza, amb motiu de DanZa por GaZa.

“Des de fa mesos, Gaza viu un genocidi que simbolitza la destrucció i la vergonya i que cristal·litza en milers de morts. Nens i nenes, dones i homes desposseïts de casa seva i de les seves vides. Un genocidi perpetrat pel govern d’Israel amb la complicitat de tants països d’occident que ens provoca repulsió, rebuig i dolor. La nostra solidaritat és per al poble palestí. Des d’aquí, des d’aquesta trobada amb el públic, obrim un espai perquè el genocidi que està patint Gaza des de fa mesos no caigui en l’oblit, perquè Gaza ens passa a tots i a totes, encara que arrabassi la vida als i les gazatis. Ens neguem a normalitzar la massacre i no volem estar en silenci davant de l’horror i la barbàrie.

Diuen que allò que no es diu no existeix, i des dels nostres espais continuarem explicant i denunciant aquest genocidi, perquè sentim tristesa, impotència i vergonya fins al dolor, i res ni ningú ens segrestarà el nostre silenci, ni tampoc la nostra voluntat.”

VISCA PALESTINA LLIURE

NOTÍCIES