El Circ al Grec

En aquesta trobada, conversem amb Cesc Casadesús, director del Festival Grec de Barcelona.

El Grec és un festival històric on sempre hi ha hagut circ de manera tan local com internacional i on s’acullen i es produeixen propostes. No obstant això, el Grec no és un festival de carrer i el circ en format carrer sovint es  desvia a la Mercè. Explica el director que el Festival dialoga amb estructures de la ciutat, com La Central,  per programar circ. i destaca que el teixit de companyies que actuen a sala ha augmentat els darrers anys.  

Pel que fa a públics, Casadesús explica que el públic de circ és més difícil de captar perquè tenim el perjudici de que el circ és per públic familiar i que hi ha una batalla a guanyar, “Tenim feina perquè, tot i que el circ català de sala ha anat guanyant públic, costa plantejar-se temporades llargues”.

El Grec, explica, té una bona relació amb el circ però no fa residències tot i que si que n’acompanya en format laboratori i mostra de processos creatius. El festival recolza produccions però hi ha una pota incompleta que és la promoció, que les produccions tinguin més vida i que les produccions de circ circulin, “D’aquí neix el PNC perquè es vegi i es potenciï l’autoria local, el treball de públics i els artistes emergents”.

L’ Àfrica demana per les residències de creació en el marc del festival i Casadesús respon que el festival es un esdeveniment de ciutat i sense espais però que acompanya la tasca de les fàbriques  i d’espais com l’Ateneu de Nou Barris. “Nosaltres podem acompanyar, podem fer gestions i crear complicitats però som un equip molt petit”. Casadesus explica que la programació es tanca un any abans i que la següent edició gira al voltant d’Àfrica però no només del continent en sí, sinó de temàtiques com el colonialisme, les migracions i la negritud. 

La sessió tindrà un tancament presencial amb l’assistència a Estat d’Emergència i un sopar de comiat.