En aquesta trobada, conversem amb Cesc Casadesús, director del Festival Grec de Barcelona.
El Grec és un festival històric on sempre hi ha hagut circ de manera tan local com internacional i on s’acullen i es produeixen propostes. No obstant això, el Grec no és un festival de carrer i el circ en format carrer sovint es desvia a la Mercè. Explica el director que el Festival dialoga amb estructures de la ciutat, com La Central, per programar circ. i destaca que el teixit de companyies que actuen a sala ha augmentat els darrers anys.
Pel que fa a públics, Casadesús explica que el públic de circ és més difícil de captar perquè tenim el perjudici de que el circ és per públic familiar i que hi ha una batalla a guanyar, “Tenim feina perquè, tot i que el circ català de sala ha anat guanyant públic, costa plantejar-se temporades llargues”.
El Grec, explica, té una bona relació amb el circ però no fa residències tot i que si que n’acompanya en format laboratori i mostra de processos creatius. El festival recolza produccions però hi ha una pota incompleta que és la promoció, que les produccions tinguin més vida i que les produccions de circ circulin, “D’aquí neix el PNC perquè es vegi i es potenciï l’autoria local, el treball de públics i els artistes emergents”.
L’ Àfrica demana per les residències de creació en el marc del festival i Casadesús respon que el festival es un esdeveniment de ciutat i sense espais però que acompanya la tasca de les fàbriques i d’espais com l’Ateneu de Nou Barris. “Nosaltres podem acompanyar, podem fer gestions i crear complicitats però som un equip molt petit”. Casadesus explica que la programació es tanca un any abans i que la següent edició gira al voltant d’Àfrica però no només del continent en sí, sinó de temàtiques com el colonialisme, les migracions i la negritud.
La sessió tindrà un tancament presencial amb l’assistència a Estat d’Emergència i un sopar de comiat.