El segon matí d’activitat a Auch, es va fer una trobada interna a la Sala Mirador de l’Oficina de Turisme d’Auch, on les artistes van proposar una sèrie de dinàmiques corporals per reflexionar sobre la creació.
Durant les dinàmiques es va posar en relleu les formes diferenciades de relacionar-se amb la corporalitat de les artistes i les persones dedicades a treballs més tècnics. Des de l’inici les artistes van convidar els/les participants a moure’s, a sentir, prendre consciència corporal, a sentir-se en l’espai i en relació amb els/es altres i els objectes. D’aquestes primeres sensacions motrius van sortir idees com la separació entre cos i ment i com les persones que es dediquen a treballs més tècnics en el seu dia a dia poden perdre aquesta percepció mes sensorial. Es parla d’aquest domini de la ment que d’alguna forma també limita els moviments perquè actua com un jutge i com sentim vergonya quan ens movem de formes no habituals. Les artistes per la seva part parlen d’equilibri, gravetat, moviment… i inclús del cos com a límit, i de com a partir de la pràctica del circ es vol superar aquest límit. Es parla de la por, de la frustració i de la satisfacció que aporta la presència i la consciència corporal.
Sobre la creació amb objectes, les artistes ens conviden a investigar formes, moviments i textures amb uns seients penjats que tenen forma de gronxador però que al mateix temps estan ancorats a terra, fet que en limita la mobilitat. La investigació la fem individual i col·lectivament. Aquest apropament a l’objecte genera molt neguit per manca d’experiència. Algunes de les persones participants senten vergonya i por al ridícul, i no saben què i com fer-ho. Les artistes expliquen que elles, quan estan creant també senten aquestes sensacions i que poden passar hores abans no s’apropin a l’objecte. La diferència és que elles tenen pràctica. Diuen que per fer una creació es necessita temps i un espai segur, de no judici i que és necessari que existeixin llocs on fer aquestes recerques. També recalquen que en el circ l’objecte és un agent més de la creació i que és una fal·làcia creure que hom domina l’objecte quan majoritàriament l’artista és dominat per la tècnica. Per entendre la creació en circ, doncs, s’ha de tenir molt present les relacions entre artista i objecte que possibilita una tècnica.
També es va tractar com ens presentem davant d’un públic. Es proposa fer-ho a través de gestos improvisats, totes en cercle i repetint el gest de l’altre. Seguidament ho fem davant un públic, amb les cadires ordenades i en posició frontal. Aquests dos modes de presentació generen diferents sensacions, mentre que unes persones es senten més insegures improvisant i fent gestos no habituals, d’altres senten fredor i distància en fer la presentació pautada de forma formal. Ambdós exercicis ens ajuden a conèixer-nos, a trencar el gel i a fer més grup. També a sentir-se exposats i a viure en pell pròpia el que pot sentir un/a artista en sortir a escena.
Després de dinar es va assistir a la FRESH CIRCUS #5 Opening Plenary Session: Circus is everywhere! I es va participar als seminaris de FOCUS: Local Areas Under the Microscope segons interessos. Més tard es va compartir l’espai de trobada Welcome drinks amb els/les altres participants de l’esdeveniment i on es va presentar Vam conèixer Stéphane Segreto-Aguilar, Coordinador de la xarxa Circostrada.
Durant la tarda es va assistir a l’espectacle Möbius de Cie XY / Rachid Ouramdane al Dôme. Sobre aquest, les persones participants van valorar que malgrat potser era massa llarga, va entretenir i agradar. La multitud de figures que generava el grup d’acròbates recordaven des de onades a torres de castellers i es va valorar positivament el treball coreogràfic de Rachid Ouramdane.
Al vespre es va compartir impressions i teixir relacions amb les altres persones assistents a Fresh Circus durant el Dinner: Delicious Flavours of Gascony a la Maison du Festival.
Participar al Fresh Circus#5 va obrir la possibilitat de reflexionar sobre els imaginaris i les estètiques del circ en diferents contextos culturals i històrics, conèixer espais de creació, exhibició, investigació i producció de circ i establir contactes amb professionals de la cultura d’arreu del món, vinculats a les arts del circ.